• שיעור פילאטיס פרטי במרכז

    אימון אישי/זוגי שמגיע אליכם הביתה. מומלץ לאנשים הסובלים מבעיות גב, צוואר, עקמת ועוד. מומלץ על ידי אורטופדים ומוכר כפעילות משקמת. מעודד התמדה ומפנה זמן איכות לשעות אחה"צ

פסיכולוגיה ופילאטיס

הפסיכולוגיה של הפילאטיס :

מה ההבדל בין אמביציה למוטיבציה?

אמביציה היא הרצון לבצע פעולות מעבר ליכולתו של הגוף מוטיבציה מונעת מהקשבה ליכולת של הגוף.

כיצד אנו תופסים תנועה?

לדוגמה: תנועה של יד כלפי מעלה דרך המרכז(תנועת ה"שלום") או בשפת הקינסיולוגיה – תנועה של כפיפה במפרק הכתף.

מדוע זה חשוב?

כדי להתקדם בתרגול פילאטיס נדרשת הבנה יותר מעמיקה של מקור התנועה בשלד.

מה זה נותן?

ברוב המקרים בתרגול פילאטיס התנועה מבוצעת רק במפרק אחד בגוף ולכן רק אם נבין את מבנה בשלד נוכל להפריד את התנועה משאר חלקי הגוף.
שמתי לב שאינני מסוגל לזהות את מקור התנועה כשהתודעה רועשת

כיצד מביאים את התודעה למצב שקט?

קודם כל צריך לעבור ממצב אמביציה למוטיבציה(לזהות ולבצע החלטה)
השלב השני: ישנם שני מצבי תודעה אפשריים בתרגול פילאטיס – להיות נוכחים בגוף או להיות נוכחים במחשבות
על מנת ליצור שקט צריך לשמור כמה שניתן על נוכחות פיזית בגוף על ידי פעולות שונות המלוות בתחושות לאורך זמן במינימום קפיצה למחשבות:
העברת משקל,דחיפה או לחיצה כנגד איבר או רצפה,קיבוע, גיוס שריר, הארכת שריר, הרפית שריר .

כיצד ניתן לחוות כל כך הרבה תחושות ביחד? בהתחלה- בלתי אפשרי
אז כיצד ניתן להגיע לשקט וממנו להבנה עמוקה של התנועה? להכיר ולהבין כיצד הגוף שלנו "עובד". מילת המפתח היא לסמוך.
הגוף הינו בעל אינטליגנציה רבה, הוא מסוגל ללמוד הוא מסוגל לזכור והוא מסוגל להתפתח אך הוא גם מוגבל בכמות המידע שהוא מסוגל לקלוט,
ברגע שנסמוך על הגוף שלנו ונעבוד איתו הוא יחזיר לנו ריבית דה ריבית.

למה אני מתכוון?

כל תרגיל פילאטיס לרוב יהיה מורכב ממספר דגשים שונים לדוגמה: בתרגיל knee fold כשאנו שוכבים על הגב ומנתקים כף רגל מהרצפה –
הדגשים: מניעת העברת משקל באגן, גיוס בטן, הרפיית כתפיים, לא ללחוץ את עצם העצה לרצפה.
מאחר והגוף מוגבל בקליטת מידע, בתחילה מתמקדים בדגש אחד, לאחר מספר נשימות עוברים לדגש הבא וכן הלאה.
אבל אם עברנו לדגש הבא מה קרה לדגש הראשון, לא איבדנו אותו?
אז זהו שלא. מה אמרתי מילת המפתח? "לסמוך" ברגע שאנו נסמוך על הגוף שהוא מסוגל לזכור לא תהיה בעיה,
הגוף לא פרייר, הוא זוכר את מה שביצענו כמה מחזורים לפני ובס"הכ אנו מוסיפים לא עוד אינפורמציה – וכך שכבה אחר שכבה.
לאורך זמן הפעולות הללו נערמות לכדי מארג שלם שמייצר אפקט כפול:
גם נוצר שקט כי נאלצנו להיות נוכחים בפעולות השונות וגם הגוף התפתח ביכולת הפיזית שלו ואז…
ברגע שנוצר השקט שפיללנו אליו ניתן לחזור ולחפש אחר ההבנה הקינסיולוגית של התנועה  – היכן שמבוצעת התנועה במפרק,
אילו חלקים בשלד זזים ואילו לא וממשיכים להתפתח בפילאטיס מנקודת פתיחה חדשה.
השלב הבא יהיה לזהות אילו שרירים עובדים…וזה בפרק הבא.

קטגוריות: כללי

הוסף תגובה !