• שיעור פילאטיס פרטי במרכז

    אימון אישי/זוגי שמגיע אליכם הביתה. מומלץ לאנשים הסובלים מבעיות גב, צוואר, עקמת ועוד. מומלץ על ידי אורטופדים ומוכר כפעילות משקמת. מעודד התמדה ומפנה זמן איכות לשעות אחה"צ

תרומת הסיפוטרון להתפתחות הילד

למשחק ותיאטרון בשעת סיפור תרומה חשובה ביותר להתפתחותו הקוגניטיבית, החברתית, הלשונית, הרגשית והגופנית של כל ילד בגילאים 3-6.

רבים מההורים מעודדים את הילד להתכונן לדרישות החיים בחברה שהינה תחרותית ביסודה ומעודדת להישגיות ולכן הם לעיתים רואים במשחק כבזבוז זמן. מחובתנו כאנשי חינוך להביא לידיעת ההורים כי למשחק בגיל הרך חשיבות עצומה ותרומתו להתפתחות תקינה של הילד היא הכרחית.


האחריות ללמד ילד אינה רק של המבוגרים אלא של הילד עצמו על מנת להקנות לו בין השאר תחושה של ביטחון, ילדים המשחקים מתפתחים טוב ומהר מילדים שאינם משחקים.
התרומה הקוגניטיבית ניכרת כאשר משתמשים בסיפור בעולם מונחים מתחום ההנדסה
כמו עיגול, מרובע, מלבן, קוביה וכדומה, מתחום תפיסת הייחסיות כמו קרוב-רחוק , למעלה-למטה, בפנים-בחוץ,
וכן היכרות עם מרקמים וחומרים שונים.

לעיתים המשחק מציב אתגרים מחשבתיים והילד נאלץ להתמודד עימם, לשפר את יכולתו הקוגניטיבית ולפעול ביצירתיות
על מנת להגיע פתרון הבעיות שעולות כמו בפתרון בעיות חשבוניות, מניה וספירה סידורית (לדוגמה: אני ראשון בתור, אני שני בתור);
תפיסת מושגי כמות (יותר- פחות, הרבה-מעט), מיון עצמים על פי קטגוריות(כלי אוכל, מכשירי חשמל).

התרומה רגשית
בגילאי 3-6 עולם הדמיון של הילד הוא עשיר ומועשר ומתפתח אף יותר במהלך המשחק,
בשלב התפתחותי זה הילד יזדהה לרוב עם סיפורים המשלבים דמויות  מעולם האגדות והחיות.
דמיון מספק לילד אפשרות למימוש פנטזיות, הפגת בדידות, פורקן רגשי ומהווה כלי עיקרי של הילד
להתמודדות עם קונפליקטים והתגברות על פחדים. שימוש בדמיון גם מוביל לחשיבה מדעית
כי הוא מספק תשובות ומסייע ביצירת פתרונות ביניים כשהידע וההבנה חסרים.

קל להבין שילדים משחקים לשם הנאה, קשה יותר להכיר בכך שהם משחקים כדי להשתלט על חרדה או
על מחשבות העלולות לעורר חרדה, המשחק הדרמטי בונה ומעשיר את אישיותו של הילד וקולע לארבעה
מרכיבי אישיותו הדומיננטיים; רגש, רצון, הבעה ופעולה, הוא משמש ביטוי לרגשות ומאפשר פורקן ועידון מצבים
הלקוחים מהמציאות.

התרומה חברתית
דרך המשחק הילד מפנים נורמות חברתיות ומשפר את כישוריו החברתיים כמו
ניהול משא ומתן, שכנוע, ניצחון, הפסד, ציות לחוקים, פשרה, גילוי סבלנות, קשירת קשרים חברתיים,
החלפת רעיונות, קבלת החלטות ותחרות. במשחק "כאילו" מתגלה מנגנון שילדים מצוידים בו והוא מאפשר
התנתקות זמנית מהמציאות ומילוי תפקיד של מישהו אחר השונה מעצמו.

תרומה לשונית
תהליך האלתור הוא המאפיין המובהק במשחק הדרמטי:
שיחה המתפתחת בין קבוצת ילדים במשחקי תפקידים מפתחת את שפתו של הילד ישירות ואת חשיבתו בעקיפין.
דרך דו-שיח הוא לומד מחבריו מילים חדשות ובמקביל גם  מעשיר את שפתם, הוא לומד שעליו לדבר ברור, מדויק ובקצרה.

תרומה הגופנית/מוסיקאלית
בחרתי בתרומות אלו כחלק האחרון במאמר מאחר וזה מייחד יותר מכל את הפעילות אותה אני נותן בגנים.  וכאן עלי להכניס מעט נימה אישית משום שאני מגיע מתחום המחול והתנועה, ושימת דגש על חלקים אלו בפעילות הינם מרכזיים ומשמעותיים כחלק בלתי נפרד בסיפוטרון.
היכולת להקשיב למנגינות שונות ולחבר אותם לדמויות ולפיזיות שלהן מפתחת את יכולת הריכוז, ההקשבה וחוש הקצב אצל הילדים.

אני מאמין שעצם החשיפה לתחום רחב זה אותו אני מביא לילדים מעורר את הסקרנות ובסופו של דבר יוצר שלם הגדול מסך חלקיו.

מאת :חן גיברשטיין
בהשראת המאמר של אסתר קבלסון בשילוב ציטוטים נבחרים.

קטגוריות: כללי

הוסף תגובה !